Denne Coca-Cola
reklamen appellerer mer til ungdom og kvinner, det ser man på fargene(sterke,
klare farger, blått, lilla, rosa, rødt osv),tegnene(folk som danser, hjerter,
høyttalere, gitarer),ikonene o.l som er brukt . Fargene som er brukt er
ganske feminin som gjør at kvinner som er voksen også vil bli påvirket og ville
kjøpe cola. Det er ofte kvinner om tar
seg av de "daglige innkjøpene" så da er det større sjans for at hun
blir påvirket av denne reklamen og at hun vil kjøpe cola.
Det er brukt sterke farger på denne reklamen og det gjør det at den blir veldig lett lagt merke til. Det er avbildet flere forskjellige gjenstander som ungdommer har et behov og interesserer for. Alle har behov for musikk og kjærlighet og de prøver å få frem at cola også skal være et av de behovene vi trenger. I teksten på reklamen står det "Live on the Coke side of life" og det betyr at hvis en drikker cola så lever man på den lyse siden av livet. Det er noe som vil appellere til ungdom og voksne som går "fem på" på reklamer.
INNLEDNING
Avsender til denne
reklamen er Coca cola. Det de prøver å få frem i denne reklamen er at hvis man
drikker cola så lever man på den lyse siden på livet ( "Live on the Coke
side of life). Det er ungdommer og kanskje jenter som er målgruppen og mottakeren
til denne reklamen.
BESKRIVELSE
Man ser en Cola flaske, og ut av flasken kommer det en del figurer som f eks mennesker og forskjellige instrument. Man kan også se to tekster på bildet der den nederste teksten er logoen til avsenderen.
Man ser en Cola flaske, og ut av flasken kommer det en del figurer som f eks mennesker og forskjellige instrument. Man kan også se to tekster på bildet der den nederste teksten er logoen til avsenderen.
UTREDNING
Det er en plakat med mye farger, det er veldigsterke og klare farger som for eksempel blått, lilla, rosa og rødt.
utdypet beskrivelse og nærmere forklaring, blikkfang, komposisjon, fargebruk osv.
Det er en plakat med mye farger, det er veldigsterke og klare farger som for eksempel blått, lilla, rosa og rødt.
utdypet beskrivelse og nærmere forklaring, blikkfang, komposisjon, fargebruk osv.
TOLKNING
hippietiden
VURDERING
KONKLUSJON
JEG BLE IKKE FERDIG
JEG BLE IKKE FERDIG
Synes du fikk med masse bra og at det er en bra analyse så langt som du kom. Det er potensiale til å bli enda bedre, med tanke på at du ikke ble helt ferdig. Du beskriver bra, og vi skjønner hva du vil fram til i analysen din angående hvem som er mottaker osv. :-)
SvarSlett